Jak szybko wrócić do swojej figury po ciążyJak szybko wrócić do swojej figury po ciąży

Stan błogosławiony zwykle ma związek z przybraniem paru dodatkowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy są sposoby, by szybko wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O upragnioną sylwetkę dobrze zadbać już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się drakońską dietą. Ciało ciężarnej wymaga nieco więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie wysoko przetworzonego jedzenia i słodyczy może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Dobrym rozwiązaniem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, aby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To ginekolog może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym sprzymierzeńcem kobiety w walce o wymarzoną sylwetkę są regularne przechadzki z wózkiem. Przyniosą one pożytek tak samo matce, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast przechadzać się wolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Kilogramy po ciąży zaczną znikać w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy upłynie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych problemów, można zdecydować się na inne ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy uwielbiają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała sposobność, by zrelaksować się. Nie martw się, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają szybko odzyskać poprzednią figurę. Co więcej, nie zajmują wiele czasu, którego przecież brakuje młodym mamom.